Page 30 - Mardin İl Milli Eğitim Müdürlüğü - 81 Çalıkuşu Mardin 12. Sayı
P. 30

ÇEDES VE BİLİM SÖYLEŞİLERİ İLE DARGEÇİTLİ ÖĞRENCİLERE


                                    ÇEVRE BİLİNCİ KAZANDIRILDI

                Çevre;  insanların  ve  diğer  canlıların  yaşamları  boyunca  ilişkilerini
        sürdürdükleri ve karşılıklı olarak etkileşim içinde bulundukları fiziki, biyolojik,
        sosyal, ekonomik ve kültürel ortamdır. Basit anlatımıyla gözümüzün gördüğü
        her şeydir. Yaşadığımız ortamdır. Etrafımızdaki doğa ve hatta geleceğimizdir.
        İbrahim Yenigün öğretmenimizin deyişiyle “Benim dışımdaki her şey” dir. Do-
        ğal dengeyi oluşturan zincirin halkalarında meydana gelen kopmalar zincirin
        tümünü etkileyip dengenin bozulmasına neden olmaktadır. Dengenin bozul-
        masında  en  önemli  faktör,  insandır.  Çünkü  insanın  bazen  isteyerek  bazen
        istemeden gerçekleştirdiği birçok davranış ve yenilik doğal dengeyi olumsuz
        etkilemektedir.
                Günümüz şartlarında yaşanabilecek temiz ve huzurlu bir çevre bula-
        bilmek için çevreyi yaşanır hale getirebilecek tek varlık olan insanı bu konuda
        bilinçlendirip yetiştirmek gerekir. Nitekim yüce Allah (c.c.) bu konu ile ilgili Rah-
        man Suresi’nin 7. ve 8. âyetlerinde “Göğü O yükseltti, denge ve ölçüyü O koydu
        ki dengeden sapmayasınız.” buyurmuştur. İnsanların yüce Allah’ın (c.c.) kâina-
        ta koymuş olduğu ölçü ve dengeden sapmamak için bilinçlendirilmesi gerekir.
                Dargeçit İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü “Ağaç yaşken eğilir.” atasözünden
        ilham alarak ÇEDES (Çevreme Duyarlıyım Değerlerime Sahip Çıkıyorum) projesi
        kapsamında anasınıfı öğrencilerinden lise öğrencilerine kadar çeşitli etkinlik-
        lerle gereken hassasiyeti öğrencilerimize kazandırmayı amaç edinmiştir.
                Sokağımızdaki bitkiyi, çiçeği, kediyi, köpeği koruyup kollamanın; çev-
        reye sahip çıkmanın toplumsal huzur ve mutluluğun üzerinde çok etkili olduğu
        bilincini toplumdaki tüm fertlere aktarmak gerektiğini bilip gereken çalışmaları
        yapmaya devam etmeliyiz.


        30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35