Page 30 - Mardin İl Milli Eğitim Müdürlüğü - 81 Çalıkuşu Mardin 12. Sayı
P. 30
ÇEDES VE BİLİM SÖYLEŞİLERİ İLE DARGEÇİTLİ ÖĞRENCİLERE
ÇEVRE BİLİNCİ KAZANDIRILDI
Çevre; insanların ve diğer canlıların yaşamları boyunca ilişkilerini
sürdürdükleri ve karşılıklı olarak etkileşim içinde bulundukları fiziki, biyolojik,
sosyal, ekonomik ve kültürel ortamdır. Basit anlatımıyla gözümüzün gördüğü
her şeydir. Yaşadığımız ortamdır. Etrafımızdaki doğa ve hatta geleceğimizdir.
İbrahim Yenigün öğretmenimizin deyişiyle “Benim dışımdaki her şey” dir. Do-
ğal dengeyi oluşturan zincirin halkalarında meydana gelen kopmalar zincirin
tümünü etkileyip dengenin bozulmasına neden olmaktadır. Dengenin bozul-
masında en önemli faktör, insandır. Çünkü insanın bazen isteyerek bazen
istemeden gerçekleştirdiği birçok davranış ve yenilik doğal dengeyi olumsuz
etkilemektedir.
Günümüz şartlarında yaşanabilecek temiz ve huzurlu bir çevre bula-
bilmek için çevreyi yaşanır hale getirebilecek tek varlık olan insanı bu konuda
bilinçlendirip yetiştirmek gerekir. Nitekim yüce Allah (c.c.) bu konu ile ilgili Rah-
man Suresi’nin 7. ve 8. âyetlerinde “Göğü O yükseltti, denge ve ölçüyü O koydu
ki dengeden sapmayasınız.” buyurmuştur. İnsanların yüce Allah’ın (c.c.) kâina-
ta koymuş olduğu ölçü ve dengeden sapmamak için bilinçlendirilmesi gerekir.
Dargeçit İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü “Ağaç yaşken eğilir.” atasözünden
ilham alarak ÇEDES (Çevreme Duyarlıyım Değerlerime Sahip Çıkıyorum) projesi
kapsamında anasınıfı öğrencilerinden lise öğrencilerine kadar çeşitli etkinlik-
lerle gereken hassasiyeti öğrencilerimize kazandırmayı amaç edinmiştir.
Sokağımızdaki bitkiyi, çiçeği, kediyi, köpeği koruyup kollamanın; çev-
reye sahip çıkmanın toplumsal huzur ve mutluluğun üzerinde çok etkili olduğu
bilincini toplumdaki tüm fertlere aktarmak gerektiğini bilip gereken çalışmaları
yapmaya devam etmeliyiz.
30